Orbitreki (trenażery eliptyczne) są obecnie jednymi z najpopularniejszych urządzeń do ćwiczeń i wiodą prym wśród domowych maszyn treningowych – zwłaszcza, że łączy w sobie trening na steperze, rowerku i bieżni. Warto wiedzieć, jak prawidłowo wykonać trening na takim urządzeniu.

Żródło

  • Przede wszystkim przed rozpoczęciem treningu warto poświęcić chwilę na przeczytanie instrukcji. Znajomość specyfiki pracy orbitreka oraz oznaczeń na konsoli i oferowanych programów treningowych znacznie ułatwi i uefektywni trening, pozwalając wybrać ustawienia i funkcje najkorzystniejsze dla użytkownika.
  • Przed rozpoczęciem treningu należy wykonać krótką rozgrzewkę. Jest to warunek konieczny – ćwicząc bez rozgrzewki łatwo można nadwyrężyć mięśnie i zrobić sobie krzywdę. Dziesięć minut rozciągania i rozgrzewania mięśni znacząco zmniejsza ryzyko kontuzji i urazów (można też rozgrzewać się krócej, ale nie wolno tego kroku pomijać).
  • Zaleca się, by dostosować poziom ćwiczeń do możliwości i kondycji; intensywność zwiększa się systematycznie, w miarę upływu czasu.
  • Długość kroku dostosowuje się w zależności od preferencji lub wzrostu ćwiczącego. Osobom wyższym wygodniej ćwiczyć przy większej długości kroku. Regulacja tego parametru ma również wpływ na to, jaką grupę mięśni trenujemy intensywniej podczas treningu.
  • Warto ćwiczyć używając również ruchomych ramion orbitreka -  ćwiczy się wtedy dużo większe partie mięśni.
  • Nie  ruszając rękami i ustawiając maszynę na niewielką długość kroku i większe obciążenie, wykonuje się trening najbardziej zbliżony do treningu na steperze.
  • Należy ćwiczyć będąc wyprostowanym, bez pochylania się do przodu. Zaleca się patrzenie przed siebie i wciągnięcie/ napięcie mięśni brzucha.
  • Nie należy ściskać uchwytów ramion zbyt mocno.
  • W przypadku odczuwania bólu lub dyskomfortu zaleca się zmniejszenie intensywności lub przerwanie treningu.
  • Przed zejściem z maszyny należy się upewnić, że jest zatrzymana. Nie należy zeskakiwać z orbitreka podczas pracy.
  • Dla osiągnięcia optymalnych i widocznych efektów zalecany jest trening na orbitreku minimum trzy razy w tygodniu. Początkującym zaleca się by trening trwał około 30 minut, stopniowo można (i należy) ten czas wydłużać.
  • Warto zadbać o urozmaicenie treningu na trenażerze eliptycznym. Treningi interwałowe są o wiele efektywniejsze niż ćwiczenia przy jednym obciążeniu (początkującym zaleca się małe obciążenie, żeby uniknąć przetrenowania organizmu).
  • Podczas treningu wskazane jest korzystanie z opcji pomiaru tętna. Utrzymanie go na odpowiednim poziomie  pozwoli osiągnąć zamierzone efekty. Tętno można kontrolować przy użyciu umieszczonych w ramionach orbitreka sensorów dotykowych lub przy użyciu pasa napiersiowego (przy czym pas telemetryczny podaje zdecydowanie dokładniejsze wyniki).
    Jeżeli korzystamy z programów treningowych sterowanych tętnem orbitrek może dopasować aktualne obciążenie do pulsu użytkownika zmniejszając je, gdy puls jest zbyt wysoki i zwiększając gdy jest zbyt niski.
  • Po treningu na orbitreku warto poświęcić chwilę ( minimum 3-5 min), na ćwiczenia rozciągające i studzące organizm (według specjalistów nie powinno się tej fazy omijać, gdyż naraża się wtedy na omdlenia czy ból mięśni).

Zobacz również: Dlaczego orbitrek?   |  Odchudzanie z orbitrekiem  |  Sposoby pomiaru tętna   |  Motywacja do ćwiczeń na orbitreku


Incoming search terms:

  • ćwiczenia na orbitreku
  • jak ćwiczyć na orbitreku
  • orbitrek ćwiczenia
  • orbitrek jak ćwiczyć
  • jak prawidłowo ćwiczyć na orbitreku
  • ćwiczenia orbitrek
  • yhs-002
  • ile ćwiczyć na orbitreku
  • trening na orbitreku dla początkujących
  • jak trenowac na orbitreku

Comments

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


cztery + 4 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Comments links could be nofollow free.

Trackbacks

  1. mar 20th, 2012 0:09
  2. mar 20th, 2012 0:11
  3. mar 20th, 2012 0:19
  4. mar 26th, 2012 9:38
  5. mar 26th, 2012 10:06
  6. mar 30th, 2012 10:56
  7. mar 30th, 2012 11:21
  8. kwi 4th, 2012 15:00
  9. kwi 4th, 2012 15:06
  10. cze 25th, 2012 13:53
  11. sie 13th, 2012 15:57
  12. sie 13th, 2012 22:04
  13. paź 11th, 2012 12:39
  14. maj 13th, 2013 12:00
  15. cze 24th, 2013 19:07
  16. gru 4th, 2013 22:40
  17. sty 2nd, 2014 11:09
  18. mar 27th, 2014 10:47