Trening na orbitreku mający na celu spalenie tkanki tłuszczowej bądź poprawę ogólnej wydolności organizmu sprowadza się do kontroli tętna w organizmie. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, producenci trenażerów eliptycznych wyposażyli je w specjalne programy sterowane tętnem – w zależności od modelu orbitreka można spotkać jeden lub więcej tego typu programów (jak np. trening fartlek czy trening interwałowy).

Programy treningowe sterowane tętnem opierają swoje działanie na automatycznym dostosowywaniu  oporu ćwiczeń do określonego z góry tętna (zalecane jest stosowanie pasa napiersiowego, który pozwala najdokładniejszy pomiar tętna). Za wysokie w stosunku do zakładanego tętno spowoduje zmniejszanie obciążenia w określonych odstępach czasu aż do obniżenia tętna do zakładanego poziomu. Analogicznie przy zbyt niskim tętnie obciążenie jest zwiększane.  W przypadku problemów z odczytem tętna nie należy z programów sterowanych tętnem korzystać.

Cardio Fat Burn Tętno

Źródło

 

Przykładowo, orbitrek może być wyposażony w 3 programy kontroli tętna:

HRC1 – mający na celu spalenie tkanki tłuszczowej i utrzymujący tętno na poziomie 60 i 75% HR max. Taki trening należy wykonywać prawie codziennie przez około 30 minut.

HRC2 – mający na celu poprawę kondycji, wartością docelową tętna jest tu 85% HR max (są to treningi bardzo intensywne i należy mieć na uwadze zalecenie dotyczące 48 godzinnej przerwy między treningami).

HRC3 – ma na celu utratę wagi ćwiczącego, tętno docelowe to 65% HR max.

Zobacz również: Programy treningowe   |   Pas telemetryczny  |  Trening interwałowy   |  Motywacja do ćwiczeń na orbitreku

Incoming search terms:

  • programy treningowe na orbitreku
  • jak wlaczyc fat burning na orbitreku
  • orbitrek jak wlaczyc pas
  • orbitrek york programy
  • program w orbitreku

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować

Comments links could be nofollow free.