Wybierając trenażer eliptyczny warto wiedzieć, jak można zmaksymalizować korzyści, jakie osiąga się przy pomocy ćwiczeń na tym urządzeniu. Należy przy tym pamiętać, że pomimo, iż ćwiczenia na orbitrekach są dużo mniej męczące niż np. na bieżni, to mimo wszystko powinno się włożyć odrobinę wysiłku, bo korzyści z niego były jak największe. Oto kilka sposobów, które mogą sprawić, że trening na trenażerze eliptycznym przyniesie większe rezultaty (powinny być one jednak stosowane przez osoby, które już ćwiczyły na orbitreku, osobom początkującym zaleca się najpierw oswojenie z maszyną).

  • Ćwiczenie bez rąk (mówiąc potocznie „bez trzymanki”) – czyli pozwolenie, by ramiona opadały swobodnie wzdłuż ciała. Wymaga to ostrożności ale również i koordynacji i równowagi, dzięki czemu angażuje się więcej grup mięśni.
  • Monitorowanie tętna (poprzez pas napiersiowy). To wbrew pozorom niezwykle ważna funkcja i warto zainwestować w maszynę, w której jest ona dostępna. Monitoring pulsu pozwoli na dostosowanie treningu do określonych potrzeb (a inne będzie tętno potrzebne dla treningu typowo spalającego tłuszcz, a inne dla treningu kondycyjnego).
  • Urozmaicanie treningu. Inwestując w orbitreka ze średniej bądź wyższej półki użytkownik zapewnia sobie dostęp do szerokiego spectrum programów treningowych, jakie orbitreki oferują. Dostępnych jest kilkanaście do nawet kilkudziesięciu programów, dających możliwość ustawienia np. treningu po wzgórzach, treningu spalającego tłuszcz, treningu losowego, treningu „cross country”, interwałowego itd. Warto jest je po kolei wypróbowywać, duże urozmaicenie dobrze wpływa na sylwetkę i zwiększa zapał do ćwiczeń.
Zwiększenie korzyści z treningu interwałowego
  • Trening interwałowy (HIIT, z ang. High Intensity Interval Training) pozwala na zmaksymalizowanie spalania tkanki tłuszczowej (nawet trzy razy więcej niż podczas tradycyjnego treningu cardio).  Polega on na naprzemiennym stosowaniu treningu o niskiej i wysokiej intensywności (np. 30 sekund pracy przy maksymalnym obciążeniu i 60 sekund przy obciążeniu słabym).
  • Ćwiczenia co najmniej kilka razy w tygodniu. Jest to najprostszy sposób by szybko zobaczyć efekty treningów. Wpojenie sobie nawyku regularnego ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu bardzo podniesie wydolność organizmu oraz sprawi, że sylwetka będzie wyraźnie smuklejsza i wyrzeźbiona.

Zobacz również:  Jak ćwiczyć na orbitreku?  |  Ceny orbitreków  |   Koło zamachowe  |  Wszystko o marce Kettler  |  York Fitness X120  |  BH Fitness

 

Incoming search terms:

  • hiit na orbitreku
  • trening hiit na orbitreku
  • wszystko o orbitreku
  • Interwal na orbiterku
  • hiit trening na orbitreku
  • hiit orbitrek
  • interwal na orbitreku
  • po jakim czasie efekty z treningu interwalowego
  • trening kondycyjny na orbitreku
  • jak korzysztac z orbitreka

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować