Odkładający się w okolicach brzucha tłuszczyk (tak zwana oponka) jest odwieczną zmorą zarówno kobiet jak i mężczyzn. Odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu to kwestia nie tylko estetyczna – osoby z otyłością brzuszną narażone są dużo bardziej na cukrzycę, choroby krążenia, raka, choroby serca oraz depresję. Co więcej, otyłość brzuszna to nazwa zjawiska, które dotyka nie tylko osób z nadwagą – dotyczy bowiem proporcji tkanki tłuszczowej na brzuchu, tak więc osoba szczupła, mająca prawidłową wagę ciała, również może być narażona na choroby, jakie niesie ze sobą otyłość brzuszna.

Jako, że orbitrek jest maszyną ogólnorozwojową i przeznaczoną do treningów typu cardio, można za jego pomocą walczyć także i z tym problemem (spalanie tłuszczu wymaga ćwiczeń aerobowych lub interwałowych). Należy jednak wziąć pod uwagę, iż żadna z maszyn nie gwarantuje spalania tkanki tłuszczowej w jednym, konkretnym miejscu na ciele. Należy więc narzucić sobie pewien reżim ćwiczeniowy i trenować na orbitreku kilka razy w tygodniu po minimum 20-30 minut (do tego czasu nie jest wliczany czas rozgrzewki i studzenia organizmu – liczy się je osobno). Warto również przejść na dobrze zbilansowaną dietę i pić dużo wody.

Zrzucanie oponki z orbitrekiem

Źródło

Oczywiście, tak jak wspomnieliśmy powyżej, trening jaki wykonujemy na orbitreku może mieć różny charakter:

  • Aerobowy – jest to spokojny trening o niezbyt wysokiej intensywności, jaki możemy wykonywać na czczo, w ciągu dnia czy po treningu siłowym. Jest powszechnie stosowany w okresie redukcji tkanki tłuszczowej, i wiele osób wykonuje go właśnie na orbitrekach. Minusem jest to, że do tego typu treningu organizm szybko się przyzwyczaja i w miarę upływu czasu należy go wydłużać, co przy obecnym trybie życia może być dość uciążliwe.
  • Cardio – forma znacznie intensywniejsza, jednak nastawiona raczej na poprawę kondycji i wydolności, niż spalanie tłuszczu.
  • Interwałowy – czyli treningi o zmiennej intensywności. Ich zaletą jest dość krótki czas trwania i przyspieszanie metabolizmu. Trening taki ma różne odmiany, a najlepszą będzie HIIT (High Intensity Interval Training). W tego typu treningu okresy odpoczynku przeplatamy z naszymi maksami, dzięki czemu nawet kilkunastominutowy trening może okazać się niezłym wyzwaniem. Warto podkreślić, że nie każdy interwał jest HIITem, więc wybierając tą właśnie formę, warto dać z siebie wszystko. Ta forma jest wybierana coraz częściej.
  • Anaerobowy – teoretycznie przy bardzo dużej intensywności i osiągnięciu około 90 – 95% tętna maksymalnego wchodzimy w fazę anaerobową (beztlenową), której zasadniczym celem jest budowa mięśni (ciężki trening siłowy jest typowym treningiem anaerobowym). W praktyce jednak taki poziom na orbitreku osiągnąć jest trudno, zwłaszcza w większym przedziale czasu, więc chcąc zbudować silne ręce i nogi sięgnijcie raczej po sztangę i hantle, niż typową maszynę cardio. A warto, ponieważ im więcej w naszym organizmie jest mięśni, tym szybszy jest metabolizm, a tym samym szybciej spalamy znacznie więcej tłuszczu (jest to oczywiście stwierdzenie bardzo ogólne, bo oprócz treningów czy cardio czy interwałowych kluczowym elementem pozostaje ten najtrudniejszy, czyli dieta…)

Horizon Fitness Evolve 5 Orbitrek Trening

Więcej informacji na temat uzyskania płaskiego brzucha można znaleźć tutaj.

Zobacz również: Odchudzanie z orbitrekiem  |  Jak ćwiczyć na orbitreku?  |  Dlaczego orbitrek?  |  Kettler Rivo P |  Kettler Elyx 5  |  York Fitness X120

 

Incoming search terms:

  • orbitrek na brzuch
  • orbitrek a brzuch
  • czy orbitrek odchudza brzuch
  • orbitrek ćwiczenia na brzuch
  • ćwiczenia na orbitreku na brzuch
  • czy na orbitreku można zrzucić brzuch
  • orbitrek brzuch
  • czy orbitrek spala brzuch
  • orbitrek spalanie brzucha
  • orbitrek na płaski brzuch

Comments

  1. KassiaT / Cze 29th, 2015 20:31 Quote Odpowiedz

    Od jutra zaczynam odchudzanie, kto sie odchudza ze mna? Nie bedzie lekko ale trzeba sie wziac za siebie. Mam juz dobry sposob na chudniecie, wszyscy ktorzy sa chetni proponuje zaczac od wipisania w google – xxally radzi jak szybko schudnac

    • Ola / Lip 29th, 2015 14:02 Quote Odpowiedz

      Ja też zaczynam od jutra. Zawsze zaczynam od jutra 😉

      • fitness / Sie 15th, 2015 18:11 Quote Odpowiedz
        ADMIN

        My zwykle od poniedziałku 😉
        Aczkolwiek najlepiej jednak zacząć od razu 🙂

  2. Fitnesowiec / Gru 18th, 2015 5:32 Quote Odpowiedz

    Mogłoby się wydawać, że najlepszym sposobem jak zrzucić brzuch jest robienie brzuszków lub 6 weidera. Jednak tłuszczu nie da się spalić miejscowo, czyli tylko z brzucha. Musimy zmniejszyć ogólny poziom tłuszczu w organizmie a spowoduje to również utratę tłuszczu na brzuchu.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować

Comments links could be nofollow free.